Projekt “Turizmu pomaga lastna glava – tradicija v trendu 2025” – VIDEOSPOT “TRADICIJA, KI PEČE”
V okviru projekta Turizem ima svojo glavo, katerega letošnja tema T&T: Tradicija v trendu, smo se osredotočili na sodoben in privlačen način predstavitve kulturne dediščine našega kraja.
Učenci so pripravili promocijski posnetek, ki predstavlja bistvo naše zgodbe in izdelkov, ki jih bomo predstavili na turistični tržnici v Lipici 15. maja 2025. Našo znamko smo poimenovali “Tradicija, ki peče”, pod katero se skriva glavni izdelek – fermentirana čili omaka z grozdjem “Pekoči ovtar”. Ime izdelka nosi globlji pomen: če je nekoč ovtar s svojo palico “zapekel” nepridiprave v vinogradih, danes naša omaka z ostrino zapeče brbončice na jeziku – v obeh primerih tega ne pozabiš.
Posnetek pripoveduje zgodbo o ovtarju, varuhu vinogradov, ki se odpravlja proti Jakobskemu Dolu. Na svoji poti obišče znamenitosti, ki so del kulturne dediščine našega kraja, in sicer: Mulčevo kapelico s potomko Stare trte iz Maribora, razsežne vinograde, župnišče in ovtarski stol pri šoli.
Zadnji prizor prikazuje, kako “starejši” ovtar na šolskem igrišču simbolično preda palico “mlajšemu” ovtarju, kar ponazarja prenos tradicije na mlajšo generacijo. Ta trenutek hkrati predstavlja jedro našega projekta – ohranjanje in razvijanje lokalne dediščine.
V ozadju so vidni izdelki, ki so nastali med delavnicami: fermentirana omaka, glineni in leseni izdelki z tradicionalnimi motivi. Skozi to zgodbo želimo poudariti, kako lahko tradicija, predstavljena na sodoben način, ostane živahna in privlačna za današnje generacije.
Spodaj se nahaja povezava do posnetka.